Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik Vali Yardımcılarına ait Görev Dağılımı
  • BATMAN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Projeler Yayınlar Batman Teknokent Yatırımlar Batman Valiliği Proje Ofisi
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhale İlanları Valilikçe Alınan Kararlar İmza Yetkisi ve Yetki Devri Yönergesi GAMER YÖNERGESİ Yerel Medya Belediye ve Köylerimiz
  • İLETİŞİM
°C
20
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Ekrem CANALP
      • Vali Yardımcıları
        • Murtaza ERSÖZ
        • Mustafa Caner CULUKAR
        • Şükrü Alperen GÖKTAŞ
        • Muhammed Taha CANPOLAT
      • Kaymakamlar
        • Ekrem GÜNGÖR
        • Muhammed YILMAZ
        • Mehmet Ali İMRAK
        • Furkan BAŞAR
        • Muhammet ÖZTAŞ
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valiler
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Vali Yardımcılarına ait Görev Dağılımı
  • BATMAN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Kültür Ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • Sosyal Yardımlaşma Ve Dayanışma Vakfı
      • Batman Defterdarlığı
      • Aile Çalışma Ve Sosyal Hizmetler Müdürlüğü
      • Batman Doğa Koruma Ve Milli Parklar Müdürlüğü
      • Batman Tapu Müdürlüğü
      • Batman İl Müftülüğü
      • Çevre Ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • İl Sanayi Ve Teknoloji Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri Ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Tarım Ve Orman Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İŞKUR
      • Batman TEİAŞ
      • Batman DHMİ
      • TPAO
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Batman Teknokent
    • Yatırımlar
    • Batman Valiliği Proje Ofisi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • Valilikçe Alınan Kararlar
    • İmza Yetkisi ve Yetki Devri Yönergesi
    • GAMER YÖNERGESİ
    • Yerel Medya
    • Belediye ve Köylerimiz
  • İLETİŞİM
 

2024 Yılının İlk İl Su Kurulu Toplantısı Valimiz Başkanlığında Gerçekleştirildi

21.08.2024
İlimizdeki su kaynaklarının etkin ve verimli bir şekilde kullanılması, üst düzey koordinasyon ve iş birliği sağlanması amacıyla gerçekleştirilen İl Su Kurulu Toplantısı Valimiz Ekrem Canalp başkanlığında Valilik toplantı salonunda yapıldı. 

Valimizin açılış konuşmasıyla başlayan toplantıda; içme-kullanma suyu havzası koruma planlarının il bazında uygulanma durumu, içme suyu arıtma tesisleri durumu, içme suyu kalitesi ve insan sağlığı ile ilgili durum, şebeke kayıpları ve bu hususlara yönelik çevresel altyapı çalışmaları ile ilgili yürütülen ve yürütülecek çalışmalar ele alınarak görüşüldü. 

Konuşmasında insanoğlunun üç temel ihtiyacı olan gıda, su ve barınmanın hiçbir zaman değişmediğini ve süreç içerisinden de değişmeyeceğinin altının çizen Valimiz, “Bu temel ihtiyaçlardan bir tanesi olan suyun yönetilmesi ve suyun; hem gezegenin, ülkenin, tarımsal ihtiyaçlara uygun şekilde kullanılması son derece kıymetli ve değerlidir. Ve aynı zamanda korunması da bir o kadar kıymetli ve değerlidir.  Bu çerçevede Batmanımıza son iki yıl içerisinde yapmış olduğumuz bütüncül su yönetimi ile ilgili temel konuları sizlerle kısaca paylaşmak isterim. Bunlardan bir tanesi Batmanımızda şu anda 293 köyümüz var. Bazı köylerimiz suyu tabi cazibeyle temin ediyor, bazı köylerimiz ise yeraltı sondajlardan elde etmiş olduğu suyu kullanıyor.  Yani köylerimizin yarısı yeraltı sularına muhtaç durumdadır. Belde belediyelerimizin de büyük çoğunluğu yine yeraltı suyu kullanıyor. İlçe belediyelerimiz kısmen kaynak kullanan var, ama temelde yeraltı sularına muhtaçtır. Batman il merkezinde de çayın kenarına kurmuş olduğumuz keson kuyulardan 470 bin nüfuslu kentin su ihtiyacını elektrik kullanmak suretiyle karşılıyoruz. Bunun dışında organize sanayi bölgesi su ihtiyacını yine çayın kenarına kurmuş olduğumuz kuyulardan elektrikle su temin ediliyor. TPAO Bölge müdürlüğü onlar da kendi sondaj kuyularında su temini elektrikle temin ediyorlar. Kendi ihtiyacının yanında TÜPRAŞ ve BOTAŞ gibi kurumların da su ihtiyacını karşılıyor.  Bu duruma baktığınızda işin içinde çok sayıda aktör temel olarak da elektrikle yeraltı sularını tüketiyor durumdayız. Peki bu tablo nasıl bir tablo, bu tablonun en önemli unsuru maliyet.  Bu da yerel yönetimler üzerindeki maliyettir. Elektrik tüketerek su temin etmenin Batman'a maliyeti yaklaşık 300 milyon liradır.  Yani biz 300 milyon liralık yıllık elektrik tüketiyoruz. Suyu yer altında çıkarmak ve insani ihtiyaç ve endüstriyeli ihtiyaçları kullanmak. Bu işin birinci maliyetidir. 

Bunun ikinci maliyet ise ulusal ekonomi üzerindeki maliyettir. En büyük kalem… Cari açığınızın en büyük kalemi enerji açığıdır. Elektrik ihtiyacımızın büyük bir kısmını da biz yurt dışında temin etmiş olduğumuz doğal gazı kullanarak temin ediyoruz. Yani her yıl Batman 300 milyon lira ulusal ekonominin cari açığına sebebiyet veriyor.  Bu durumda yapmamız gereken şey nedir? Bu tabloyu tersine çevirmektir. Yani cari açığa sebep olan su tüketimi değil, temin etmek için kullanılan enerjidir. Bunun yerine tabi cazibeyle, doğal akışla su temin eden bir sisteme dönmektir. Bunu yapabilmek için de Batman hafızasını bütüncül olarak ele alan bir sisteme giriştik” dedi. 

“Saniyede Altı Metreküp Su”
 Silvan Barajı'ndan saniyede altı metreküp civarında suyu temin edeceklerini Belirten Valimiz, “Suyu Barajdan çelik borularla güvercinlik bölgesindeki bir arıtma tesisine getireceğiz. Burada suyu arıttıktan sonra köylerin belde belediyelerin ilçe belediyelerinin ve il belediyesinin ve endüstriyel alanlarının tamamının suyunu tek bir arıtmadan çıkarmak suretiyle karşılayacağız.  Bunu Silvan barajı projesi olarak başlattık.  Ama bu yetmez Batman'ın Bir de Garzan Barajımız var, bir de Garzan vadisi var. Bu ikisini birlikte ortaya koyduğumuz zaman yine Garzan barajının çıkışında bir arıtma tesisi kurmak, bu arıtma tesisinden suyu çıkarttıktan sonra vadi üzerindeki bütün ilçe belediyelerinin, belde belediyelerinin ve köylerin tamamının arıtılmış suyu tek bir kaynaktan vermek ve bu şekilde tabii cazibe ile suyu temin etmek. Bu iki projenin hayata geçmesiyle birlikte Batman nüfusunun %90'ını elektrik enerjisi tüketmeden sürdürülebilir, doğal tabi cazibe ile su temini mümkün hale getiriyoruz" diye konuştu.

“Sürdürülebilir Su Yönetimi”
“Barajların ekonomik ömrü en az 500 yıldır. Çelik boruların ekonomik ömrü ise en az 70 yıldır. Bir arıtma tesisinin de en az 50-60 yıllık ekonomik ömrü vardır. Arada arıtma tesislerini, çelik boruları yenilersiniz.  Ulusal ekonominiz her yıl Batman örneğinde 300 milyon lira net tasarruf sağlar” diyen Valimiz; “Bu çark sürekli döner. Kamuda yapacağımız en hesaplı, sürdürülebilir ve devamlılığı olan tasarruftur bu.  Batman modeli olarak bütün Türkiye için öneriyoruz.  Türkiye; dünyada Çin'den sonra en fazla barajı olan ülkedir. Bu barajlardaki suyu tabi cazibe ile her tarafa ulaştırmamız gerekiyor. Bu aynı zamanda bambaşka bir faydayı ortaya çıkaracaktır. Bu da sürdürülebilir su yönetimidir. Çünkü yeraltı kaynaklarımız bizim gelecekteki depolarımızdır. Bunu bugünden tüketiyoruz ve kullanıyoruz. Birçok köyde sondaj vuruyoruz, belli bir süre sonra bunlar kuruyor. Yapılan iş gelecekteki su rezervlerimizi bugünden tüketilmesidir. Bunun da sürdürülebilirliği geleceği yoktur. Yapmamız gereken şey; yer üstü birikmiş su kaynaklarını yoğun bir şekilde kullanmak ve yer altındaki suların üzerindeki bu baskıyı da kaldırmaktır. Aynı zamanda ulusal ekonomi üzerindeki cari açık oluşturan bu sarfiyatın da önüne geçmektir” dedi. 

 Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından Silvan barajında su temini ile ilgili projenin ihale aşamasında olduğunu ifade eden Valimiz, “Proje firması şu anda son düzenlemelerini yapıyor, bu proje yakında DSİ Genel Müdürlüğümüze teslim edilecektir. Garzan barajı ile ilgili de aynı şekilde projesi ihale edilecek ve Garzan barajından da bütüncül su yönetimi altında birleştirmiş olacağız. Havza bazlı ele almak ve yönetmek gerekiyor. Su yönetimini havza bazlı ele almak ve yönetmek gerekiyor. Havza bazlı yönetmek; hem insan bazlı su tüketimini hem tarımsal amaçlı ve sanayi amaçlı su tüketimi demektir. Bunun yanın da korunmasını da beraberce ele alınması gereken bir yöntem olarak ortaya koymamız gerekiyor. Barajları kurmak ve kullanmak yetmiyor. Buralardaki kirliliği de yönetmek gerekiyor. Kirliliği de makul düzeyde kontrol edilebilir bir düzeyde tutmak gerekiyor. Bu çerçeveden baktığımız zaman Toros dağları Türkiye'deki en temiz su rezervlerine sahip olan dağ silsilesinden bir tanesidir. Yoğun bir insan yerleşimi ve sanayi alanı yoktur. Dolayısıyla buradaki, su kaynakları temiz su kaynaklarıdır. Bu büyük bir avantaj, bu avantajı da kullanmak gerekiyor. Bir taraftan da su kirliliğini kontrol altına almak ve bu süreci yönetmektir, amacımız. Bu kapsamda bizim kuracağımız bütün endüstriyel alanlarında arıtma tesisi kuracağız. Mevcut OSB’deki arıtma tesisimiz yüzde 70 seviyelerine ulaştı. Hem illeri biyolojik arıtma hem de kimyasal ve fiziksel arıtmayı yapabilen tesisi de yakın zamanda faaliyete geçirerek, Batman çayı üzerindeki kirliliği de yakın zamanda sona erdirmiş olacağız. Diğer bir kirlilik şehir sistemlerinden kaynaklanan kirlilik; kanalizasyon atıkların arıtılması, Batman’daki arıtma tesisi 340 bin nüfusa göre yapılmış. Ama Batman’ın nüfusu 740 bindir. Bu şekildeki su yönetimi, bir projeksiyona göre yapılır. Bu da 50 yıllıktır. Nüfus planlamaları 50 yıllık projeksiyonlara göre yapılır. Biz 1 milyon 100 kişiye göre imar yaptık. Ne için? Kentin uzun vadeli geleceğini inşa etmek için. Atık yönetimi de böyledir. Mevcut durama göre yapmak yetmiyor. Kentin atık yönetimi için yeni projeler hayata geçirmek gerekiyor. Bir başka sıkıntımız tarımsal sulama; şu anda Dicle Nehri, Batman Çayı ve İlluh Deresi olmak üzere bölgedeki bütün akarsuları beş ay süreyle sürekli kahverengi akıyor. Bu durum iki kaygıya yol açıyor; toprağın en bereketli kısımları akıp gidiyor. Aşırı sulamadan dolayı toprak erozyona uğruyor.  Diğer taraftan tarımsal atık sular derece dört kirlilik düzeyidir. Bu da şu demektir, hiçbir şekilde kullanılmayacak su demektir. Sürdürülebilir su yönetiminin esaslarından bir tanesi de buradadır” diye konuştu. 

Toplantıya; Valimizin yanı sıra Vali Yardımcısı Şükrü Alperen Göktaş,  Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Havza Yönetimi Daire Başkanı Taner Kimençe,  Batman İl Tarım ve Orman Müdürü, İl Özel İdaresi Genel Sekreter Yardımcısı, İller Bankası Diyarbakır Bölge Müdürü, İl Kültür Ve Turizm Müdürü, Batman Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü, Karayolları Bölge Müdür Yardımcısı, Meteoroloji 15. Bölge Müdürü Sağlık Müdür Vekili, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdür Vekili, DSİ Şube Müdürü, Karayolları Şube Müdürü, AFAD İl Müdür Vekili, Batman Ticaret Odası Başkanı, Batman Belediyesi Su ve Kanalizasyon Müdürü ile ilgili kurumların uzman personeli katıldı.
 

 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • KAAN EGM Mobil Uygulaması
Kültür Mahallesi Adalet Cad. Batman
0 488 213 10 01
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız